Az Iskolában

A tanárok és gyerekek bevonása a szelektív hulladékgyűjtésbe és az egyéb környezetvédő tevékenységekbe nagyon szórakoztató lehet. A gyerekek oktatása az újrahasznosításról és a környezet fontosságáról egy út a zöldebb jövő felé.
A szelektív hulladékgyűjtő rendszerek az iskolákban javítják a környezetet, és pénzt is spórolhatnak meg vele a hulladék ártalmatlanítása kapcsán.

Papír gyűjtése
A papír a fő formája az iskolák által termelt szemétnek, ez teszi ki a hulladék negyedét.
Lépjenek kapcsolatba a helyi önkormányzattal, és igényeljenek az iskolájuk számára papír gyűjtő konténert!
Minden osztályban alakítsanak ki egy "csak papír" gyűjtésére szolgáló szemetest, melyet cimkézzenek fel egyértelműen és tegyék egy könnyen elérhető helyre.
Vonják be a diákokat a szemetest jelölő címkék és poszterek elkészítésébe!
Tájékoztassák a tanárokat és a diákokat a szelektív hulladékgyűjtési rendszerről!
Fontos, hogy a tanárok tisztában legyenek a szelektív hulladékgyűjtés fontosságával, és ezt közvetítsék a diákoknak is!

Ugyanígy alakítsunk ki csak műanyag/fém/üveg gyűjtőedényeket!

Zöld hulladék
Az ételmaradékokat és a zöld hulladékokat is gyűjtsük külön, az iskolai komposztba kerüljenek. Ha az iskolában még nem alakítottak ki komposztálásra helyet, járjunk utána, hogy ezt meg lehetne-e valósítani!

Tanároknak oktatási tevékenységek
Számos szórakoztató tevékenység létezik a tanulók számára, ami megtanítja nekik az újrahasznosítás, a környezetvédelem fontosságát.
Az alábbiakban található néhány javaslat:
- A szerepjátszás egy jó módja annak, hogy a gyerekek kifejezzék véleményüket az újrahasznosításról és vitára ösztönözze őket.
- A szókereső rejtvények segítségével a tanulók megismerkedhetnek a különböző kifejezésekkel az újrahasznosítás kapcsán.
- "Nevezd meg a jelet" játékban a gyerekek megismerhetik az újrahasznosítás szimbólumait.
- A kézműveskedés remek módja annak, hogy a gyerekek újra felhasználják az különböző anyagokat, ráadásul még szórakoztató is.
- A mágnesesség tanulmányozása a konzervdobozokon (aluminium, acél) segít az újrahasznosítható anyagok megfigyelésében.
- A kérdőívek lehetővé teszik a diákok számára, hogy megmutassák, mi mindent tanultak az újrahasznosításról.
- Tartsanak fórumot az osztályban, ahol a gyerekek kifejezhetik véleményüket, tapasztalatukat az újrahasznosításról.

Legfrissebb a Blogon